ponedeljek, 22. september 2014

Sirup iz grozdja


 
Prišla je jesen in z njo "dobrote", ki nam jih je podarila narava - jabolka, grozdje, hruške, slive, kutine, kostanj, .... pa banane, pa ananas... ups, no ne v naših zemljepisnih širinah in višinah ! ;D
 
Ob vseh teh darovih včasih ne veš, kako bi vse to porabil, da ne bi šlo v nič! Toliko je vsega !

Dobili smo eno veliko skledo grozdja (Zvonka: Hvala!).  Pri nas ga, v takem stanju ne maramo preveč, zato sem iz groznih jagod pripravila sirup, ki se lahko redči z vodo, lahko pa tudi ne, če bi si kdo zaželel bolj skoncentrirano in sladko pijačo.
Zanimivo, da je kljub letošnjemu kislemu vremenu grozdje tako sladko!? 


Priprava:
I. del: Grozdje sem oprala in ga "razpecljala", prišlo je za okoli 3 kg groznih jagod, ki sem jih dala v veliko posodo (zraven sem vrgla še nekaj jagod kupljenega grozdja, ki se je že nekaj časa prekladal -  beri valjal, v hladilniku).
Grozdje sem začela počasi segrevati. Jagode so začele spuščati sok in da bi se ga izločilo čim več in čimprej, sem s tlačilko za krompir jagode še dodatno stlačila in tako pospešila pokanje in sočenje.
Dodala sem še pol kg rjavega sladkorja, ki ga sicer sploh ne bi bilo potrebno dodati - ampak odločila sem se za sirup! Sladko maso sem dobro premešala, da se je sladkor stopil in ugasnila štedilnik. Pazila sem, da ni zavrelo!
Grozdno maso sem pustila stati 24 ur...no lahko bi stala tudi 24 ur in pol ali pa 42 ur, ...vmes sem  nekajkrat premešala!
 
II. del: Naslednji dan sem mešanico precedila, skozi ne preveč gosto cedilo, ampak toliko, da niso peške "ušle" skozi. Sirupu, ki je precej gostljat sem dodala še 40g citronke in pol litra vode,  spet sem ga začela segrevati (občasno sem ga premešala), dokler ni začela voda tiho šumeti.
Medtem sem oprala 4 steklenice in jih dala segrevati v mikrovalovno pečico - "4 minute" (op.p.: lahko bi jih dala tudi v pečico, ampak v "mikrovalovni" je hitreje in z manj energije). Pokrovčke sem razkužila z alkoholom.
V vroče steklenice sem nalila vroč grozdni sirup in jih dobro zaprla z razkuženimi pokrovčki. Vsako steklenico sem obrnila "na glavo" in štela do 10 ;)), potem sem jih postavila na pult in pokrila, z zato namenjeno "dekco"! ... za 24 ur in tričetrt ;), da se je zadeva počasi  ohlajala!

Sirup je dober, to naj bi bila sicer ozimnica, od katere pa je ostala samo še ena flaša, ... upam, da kmalu dobim novo pošiljko grozdja! :)
 
 
 
 
 
Izrek : Star človek je kot star čevelj, ko ga na eni strani zaflikaš, začne pa  drugje puščati!
(op.p.: prosto po moji tašči :)  )

Ni komentarjev:

Objavite komentar